Листи Міністерства освіти, молоді та спорту стосовно атестації педагогічних працівників



Лист Міністерства освіти і науки України
Від 20,03.2014 № 1/9-165

Про деякі питання  атестації
соціальних педагогів


Соціальні педагоги є фахівцями психологічної служби системи освіти, діяльність яких регламентується Положенням про психологічну службу системи освіти (Наказ МОН України від 03.05.99р. №127, у редакції наказу МОН України від 02.07.09 р. № 616, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 23.07.09р.№687/16703).
Кваліфікаційні характеристики, функції,
цілі і завдання діяльності соціального педагога визначені низкою відомчих документів, зокрема: наказом МОН України «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України» від 28.12.06 р. №864,  листом МОН України від 05.03.08р. №1/9-128.
Атестація соціальних педагогів здійснюється відповідно до вимог Типового  положення  про  атестацію педагогічних  працівників,  згідно  з   наказом   Міністерства  освіти  і науки України «Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників» від 08.08.2013р.  № 1135, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16 серпня 2013 р. за № 1417/23949.
Як правило, під час атестації вивчається досвід роботи спеціаліста і встановлюється його відповідність згідно з кваліфікаційними характеристиками ( наказ МОН від 01.06.13 р. № 665 «Про затвердження кваліфікаційних характеристик професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів», які носять рекомендаційний характер.
Запровадження інклюзивного навчання висуває нові професійні вимоги перед педагогічними працівниками. Зокрема, однією з вимог є проходження додаткового навчання (в рамках підвищення кваліфікації) за програмами підготовки  спеціальності «Корекційна освіта (за нозологіями).
Однак, таке підвищення кваліфікації є необхідним виключно у випадку роботи соціального педагога з дітьми-інвалідами. Якщо у навчальному закладі немає дітей з особливими освітніми потребами, атестація соціального педагога проходить без урахування вимоги про проходження навчання за програмою «Корекційна освіта».
Просимо довести зміст листа до відома керівників навчальних закладів, органів управлінь освіти та  врахувати під час проведення атестації соціальних педагогів.

Заступник Міністра –
керівник апарату                                                                                  О. С. Дніпров




МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
УКРАЇНИ
ЛИСТ 22.02.2012 № 2/1-13-430

  Щодо надання роз'яснення з питань атестації
Департаментом загальної середньої та дошкільної освіти розглянуто '...' звернення про надання роз'яснення з питань атестації.
У зв'язку із внесенням змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників , затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 р. № 930 (далі - Типове положення), всі працівники, які мають педагогічні звання, повинні під час чергової атестації також атестуватися на відповідність раніше присвоєним педагогічним званням. Атестація на відповідність раніше присвоєному педагогічному званню здійснюється, як правило, не рідше одного разу на п'ять років.
У поточному навчальному році всі включені до списку осіб для проходження чергової атестації працівники, які мають педагогічні звання, повинні також атестуватися на відповідність раніше присвоєним педагогічним званням. Складати окремі списки працівників, які атестуються на відповідність раніше присвоєному педагогічному званню, не потрібно.
Слід зауважити, що Типове положення не передбачає подання педагогічним працівником до атестаційної комісії заяв про присвоєння педагогічного звання. Не потрібно також подавати заяву про атестацію на відповідність раніше присвоєному педагогічному званню. Присвоєння педагогічних звань здійснюється лише за поданням керівника або педагогічної ради навчального закладу. Для атестації на відповідність раніше присвоєному педагогічному званню достатньо включити працівника до списку осіб для проходження чергової атестації.
Педагогічні працівники, які атестувалися у 2010/2011 навчальному році і яким за результатами атестації було встановлено, що педагогічні звання присвоєні безстроково, під час чергової атестації у 2015/2016 навчальному році мають також атестуватися на відповідність раніше присвоєному педагогічному званню, оскільки з 23 січня 2012 року норму щодо безстрокового присвоєння педагогічних звань змінено.
Вимога про обов'язкову підготовку власних методичних розробок педагогічними працівниками, які атестуються на відповідність раніше присвоєному педагогічному званню, Типовим положенням не передбачена. Тобто атестаційною комісією при атестації вчителя, який має педагогічне звання "учитель-методист" і в міжатестаційний період не підготував нових методичних розробок, може бути прийнято рішення про його відповідність раніше присвоєному педагогічному званню, якщо він продовжує здійснювати науково-методичну і науково-дослідну діяльність, але не запровадив нових методичних розробок, які були б схвалені науково-методичними установами.


Заступник директора Департаменту,
начальник відділу                                         А. Марченко                                                                                          




Лист Міністерства осваіти, молоді та спорту України від 25.10.12 № 1/9-779 "Щодо атестації педагогічних працввників"

  
До Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України надходять численні звернення педагогічних працівників з приводу вимог атестаційних комісій про надання великої кількості узагальнюючих матеріалів при проходженні атестації.              
Повідомляємо, що згідно із пунктом 3.3 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930 (далі – Типове положення), атестаційна комісія  відповідно до затвердженого графіку роботи  вивчає педагогічну діяльність осіб, які атестуються, шляхом  відвідування  уроків, позаурочних заходів, вивчення рівня навчальних досягнень учнів, з предмета, що  викладає  вчитель, ознайомлення з навчальною документацією щодо виконання педагогічним працівником своїх посадових обов'язків, його участі у роботі  методичних об'єднань, фахових конкурсах та інших заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи, тощо.
Типовим положенням не передбачено написання педагогічними працівниками, які атестуються, звітів про роботу у міжатестаційний період, оформлення папок з документами про результати своєї роботи, планами уроків, методичними розробками, сценаріями виховних заходів та надання відеозаписів уроків й інших відомостей про роботу.
Водночас слід зауважити, що педагогічні працівники, які претендують на присвоєння педагогічних звань «викладач-методист», «учитель-методист», «вихователь-методист», «практичний психолог-методист», «педагог-організатор-методист», «керівник гуртка-методист» повинні мати власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами.
Покладення на педагогічних працівників обов’язків з підготовки зайвих звітів та штучне збільшення паперообігу лише створюють видимість роботи атестаційних комісій і, як правило, приховують неналежну організацію роботи з вивчення  професійної діяльності осіб, які атестуються та відсутність дієвого контролю за організацією навчально-виховного процесу. 
Наголошуємо, що вимоги голів та членів атестаційних комісій про надання педагогічними працівниками, які атестуються, будь-яких звітів про роботу,  є порушенням норм Типового положення. Підготовка та оформлення великої кількості матеріалів призводить до перенавантаження педагогічних працівників, відволікає їх від виконання своїх безпосередніх обов’язків та негативно позначається на якості роботи.
             Доручаємо довести зміст цього листа до відома місцевих органів управління освітою, працівників методичних служб, керівників навчальних закладів, педагогічних працівників та вжити заходів, спрямованих на запобігання незаконним вимогам атестаційних комісій.

Заступник Міністра                                                                                     Б. М. Жебровський























Комментариев нет:

Отправить комментарий